Followers

Thursday, June 21, 2007

KAY ELL

Hi All. Lama tak update blog. Bukan apa, lepas pulang dari seberang tambak mcm lethargic sket. Actually, the KL trip was almost not a reality. I had my leave approved for a week but had not decided or planned to go anywhere till the eleventh hour! A local tour/travel agent incidently had some places left for a trip to KL/Genting. So, I just grab the opportunity- not wanting to spend my leave just lazing around at home. So there we were- myself, my missus & youngest daughter. Unfortunately I didn't take much photographs, mungkin asyik dgn shopping & 'playing around' in Genting Highlands. The cable-car ride (skytrain) was fun even though at times we were surrounded by clouds/mists and couldn't see anything else. Pemandangan sekeliling yg kehijau-hijauan dan cuaca yg sejuk amat menarik sekali.





























































As usual kalau pi KL, tak pi Jln Masjid India tak sah, tak pi Petaling Street rugi.... heheh


JAMBU EPAL
Buah Jambu Epal ini adalah kacukan dari buah epal dan jambu yg dihasilkan di negara Thailand. Berwarna hijau, ia mengambil rupa bentuk epal tetapi isinya pula ialah jambu. Rasanya manis dan enak dimakan. Saya beli di Petaling Street (tu pun sbb tourist guidenya yg sarankan) - dua biji berharga RM 5.00




















Boleh tahan gak anak & isteri saya belanja kat Petaling Street. Tapi, satu-satunya souvenir yg saya beli utk diri saya ialah ......












Nah, satu lagi, kalau sesaper yg nak amik ringkas atau ingin nak merasa kuih-muih or krepek2 utk dibeli pada musim Raya nanti, perhaps, saya sarankan anda pergi ke Perusahaan Zainab yg terletak di Simpang Renggam, Johor. Bagi orang2 Spore, saya rasa bnyk travel agencies yg akan buat lawatan ke kilang krepek ni. Harganya agak berpatutan.

































































4 comments:

Anonymous said...

Hi,
fyi. fake guava-apples being sold.

BR said...

Yup, I only realised after eating them, thank you.

Anonymous said...

baru nak tinggal komen kata tu jambu epal tipu.....tp dah der yg bagitau..oklah..

Saya pun penah tertipu gak gi beli jambu ni...dah makan baru tau...

Hari tu dah kluar kat paper The Star pasal "fake guava apples" ni...

Kalu tak silap ni sume datang dari Thai...

BR said...

Thank you. Saya pun rasa macam sesuatu yg tak kena setelah merasa "jambu epal" nie. Saya dah suspek ianya mcm "buah jeruk", iaitu buah jambu yg dikupas permukaan kulitnya, dicelup pewarna dan diperap sepertimana buah2 jeruk lain seperti kedondong, mangga, dll.